» Jamón a zdravie

Jedinečný proces výroby jamóna, spočívajúci v dlhodobom dozrievaní na čerstvom vzduchu, je kľúčom k blahodárnym účinkom jamóna na naše zdravie. Pozvoľné sušenie mäsa na rozdiel od tepelnej úpravy neznižuje nutričné ​​hodnoty a pri správnom postupe nevyžaduje použitie konzervantov, napr karcinogénneho dusitanu sodného E-250 . 

  1. Obsah vitamínovov
    Jamón obsahuje vitamíny B1 , B2 , B3 , B6 , E a vitamíny skupiny D.

  2. Obsah minerálov.
    Jamón je prirodzeným zdrojom železa, vápnika, fosforu, zinku a horčíka. Najmä kvôli obsahu železa je jeho pravidelná konzumácia doporučovaná ako prevencia osteoporózy.   

  3. Vysoký obsah mononenasýtených tukov
    Vysoký obsah mononenasýtených tukov a olejovej kyseliny radí jamón po bok olivového oleja, ktorý je jedinou prírodnou potravinou s vyšším obsahom týchto látok. Mononenasýtené tuky znižujú riziko kardiovaskulárnych chorôb.

  4. Zdroj kvalitných bielkovín
    Jamón predstavuje veľmi chutný zdroj tých najkvalitnejších bielkovín. Vedľa ich vysokého obsahu je nutné poukázať tiež na vysoký pomer esenciálnych aminokyselín. V priebehu procesu zrenia navyše dochádza k hydrolýze bielkovín na voľné aminokyseliny, čo uľahčuje trávenie jamóna. Preto je jamón pocitovo ľahkou potravinou, po ktorej sa nikdy necítite nehybne a ťažko. 

  5. Absencia konzervantov a farbív
    Dbajte na to, aby ste nepokazili blahodarné účinky jamóna prijímaním karcinogénnych konzervantov či farbív . Hoci prirodzený proces výroby jamón umožňuje dosiahnuť tie najlepšie výsledky s jedinou ingrediencií, soľou, zamorila španielsky trh epidémia priemyselne vyrábaných jamón s obsahom zdraviu nebezpečných látok E-250 a E-252.